czwartek, 14 lutego 2013

walentynkowe ciasteczka (pyszne i zdrowe)











Wy też możecie takie przygotować! To nic trudnego! :-)

Składniki na ciasteczka:
- 1,25 szklanki mąki (ja używam orkiszowej - pół szklanki pełnoziarnistej, a reszta jasna orkiszowa typ 630, ale możecie użyćdowolnej innej )
- 1 szklanka płatków owsianych
- 1 szklanka otrębów pszennych
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1,5 szklanki żurawiny (ja lubię dużo, ale można dać mniej)
- szczypta soli
- ulubione ziarna (ja daję 3/4szklanki mieszanki pestek dyni i słonecznika łuskanego)
- 1 szklanka soku jabłkowego
- 0,25 szklanki oliwy lub oleju roślinnego
- 1 jajko

W wersji CODZIENNEJ dodaje jeszczę 1 tabliczkę gorzkiej czekolady pokrojonej w drobnąkosteczkę.
Mieszam w osobnych miskach składniki suche i mokre a następnie jełączę. Piekarnik nagrzewam do temperatury 200 stopni, piekęuformowane w ciasteczka na papierze przez około 10 min (do zarumienienia).

W wersji WALENTYNKOWEJ nie dodałam do środka czekolady. Zamiast tego ciasteczka uformowałam w serduszka, a po upieczeniu i ostudzeniu połowęmaczałam w rozpuszczonej białej czekoladzie (2 tabliczki rozpuszczone w kąpieli wodnej i wymieszane z odrobiną różowego barwnika).

SMACZNEGO :-)

inspiracja:www.polska-gotuje.pl

1 komentarz:

  1. Ale fajne! I zdradziłaś przepis - Dziękuję!!!!! I porywam 3 - dla synka, męża i siebie;)

    OdpowiedzUsuń